Zlatnoj ribici i Communisu ispunjene tri želje: Jedna na Balcannesu i dve na Somoborcu!
Svi znamo da zlatne ribice koje ispunjavaju želje žive u bajkama i vicevima. Bambijev brend tim zadužen za brend JOSH i Kreativci iz agencije Communis DDB su rešili da svima dokažu da takve zlatne ribice ipak postoje i kroz zanimljivu kampanju ispune kupcima i više od tri želje! Na kraju kampanje – želje su ispunjene i Zlatnoj ribici i agenciji: našla se među 25 najboljih radova na BalCannes takmičenju, te se našla među finalistima u kategorijama SoMo Content i Digitalni Mix na ovogodišnjem Somoborcu!
***
Da li ste videli zlatnu ribicu koja priča viceve, blesave kratke pričice i nudi se da Vam ispuni tri želje? Znate li da je Bambijev brend Josh stvarno ispunio mnoge želje i da je ta kampanja među 25 najboljih po izboru stručnog žirija Balcannesa? Ukoliko se niste sreli sa njom – iskreno nam je žao, jer biste ovaj tekst možda sada čitali na nekom egzotičnom mestu… poput Kube!
Kreativni direktor Communisa Goran Ruškuc se priseća: Brief od klijenta je bio jednostavan: povećati prodaju i učiniti ovaj brend ponovo relevantnim mlađoj ciljnoj grupi. Mi smo znali da te izazove moramo rešiti na najkomplikovaniji, ali jedini pravi način: drugačijom prodajnom aktivacijom i odličnim online sadržajem! Morali smo da kreiramo nešto cool – kako mlade ne bi bilo blam da se priključe konkursu. Morali smo da im ponudimo provokativnu glavnu nagradu za koju se vredi boriti. Klijent nas je podsetio “Mi jedini na tržištu imamo ribicu kao oblik grickalice”. To nas je inspirisalo da uhvatimo Zlatnu ribicu u internet-mrežu.
Tako je nastala kampanja pod sloganom UPECAJ ZLATNU RIBICU čiji je mehanizam bio jednostavan:
Svako ko kupi pakovanje Josh grickalica, uz broj isečka sa računa dobija pravo da Zlatnoj ribici saopšti svoju želju. Dakle, ne da bira od ponuđenih – već da kaže šta ona ili on zaista žele. Tri najluđe, na koje se Zlatna ribica do kraja konkursa ‘upeca’, biće ispunjene, a usput će podeliti gomilu vrednih nedeljnih nagrada.
Da bi ciljnoj grupi bili relevantniji i da bi korisnici mogli da zlatnoj ribici saopšte želje direktno – otvoren Viber public account. Veštačka (chatbot) inteligencija je dobro obavljala kompletnu komunikaciju sa svima i proveravala da li su uneti kodovi validni. I nije zaboravljala nijednu želju!
„Da bismo isplivali na površinu mora sadržaja rešili smo da Zlatnu ribicu od testa oživimo i kreiramo online identitet koji će svima biti inspirativan, kaže Vladimir Radivojević, kreativni direktor koji je bio zadužen za vizuelni identitet projekta i dodaje:
„Kreirali smo 7 specijalno dizajniranih akvarijuma inspirisanih onim večitim, najčešćim željama. Tako se Ribica selila iz jednog akvarijuma u drugi, od zimovanja na Karibima do dajvinga sa belim ajkulama… i to smo strimovali 24/7 na sajtu www.ribica.rs. Čestom promena ambijenta nije služila samo da bi Ribica dala povod ljudima da je češće posećuju, već i da usmeri posetioce šta sve mogu da požele.
Ali to nije bilo sve! Od desetine sati snimljenih materijala (ribice koja pliva akvarijumom) nastale su desetine humorističkih sinhronizovanih video klipova koji su počeli da plivaju digitalnim kanalima. To je dodatno inspirisalo ciljnu grupu na interakciju sa Zlatnom ribicom. Izazivali su je željama, četovali sa njom, komentarisali njene izjave, klipove i postove i šerovali njene objave.
Sajt je samo tokom prve nedelje posetilo gotovo 20.000 ljudi. Total reach je dostigao skoro milion i po ljudi. Stotine hiljada pregleda video klipova, desetine hiljada intereakcija i nekoliko hiljada želja – to su rezultati koje je jedna mala Zlatna ribica ostvarila za mesec dana.
Tri najkreativnije želje, na koje se ribica upecala su zaista i ostvarene: tako je ispunjeno jedno venčanje na Kubi, dogodila se spektakularna veridba na Krfu i otvorili smo jedan krojački salon.
Zlatna ribica je ispunila i najveću želju i agenciji i klijentu! Prodaja je skočila za 43% u toku konkursa, zaključuje Goran Ruškuc i dodaje: Koliko god zvučalo kao fraza, dugujemo ogromnu zahvalnost klijentu što je poverovao da je dobra ideje da glavna zvezda njihovog Konkursa bude obična akvarijumska ribica i to bez jasnih garancija da će ona na snimanju uopšte otvoriti usta, a kamoli uraditi išta zabavno. Ali, eto i to se viđa i događa.
Zabavan content, izvrsna realizacija i odlični rezultati kampanje učinili su da se ova kampanja na BalCannes smotri u Rovinju nađe među Top 25 projekata regije, te među finalistima i kategorijama SoMo Content i Digitalni Mix na ovogodišnjem Somoborcu!
***
Kreativni tim: Vladimir Radivojević, Goran Savić Ostojić, Predrag Vojinović, Marija Obrenović, Lea Stanković, Goran Ruškuc.
Strateški planer: Dušan Simić
Vođa projekta: Marko Dedić
Produkcija: Communis